סעיף 125 ד' לפקודת מס הכנסה - ההטבה שחוסכת לכם אלפי שקלים בשנה

עודכן 17 מאי, 2024

הזדמנות אמיתית לרווח כספי משמעותי עבור הגמלאים וזאת ללא סיכונים מיותרים

תיקון חוק 190

מס הכנסה ביצע לאורך השנים מספר צעדים שנועדו להקל על ציבור הגמלאים בישראל, בהם סעיף 125 ד’ לפקודת מס הכנסה אשר קובע פטור ממס רווחי הון עד לסכום של 16,321 שקלים בשנה.

הטבת המס המוענקת לגברים ולנשים עם הגיעם לגיל הפרישה (67 לגברים או 62 לנשים) היא הטבה משמעותית. למעשה, בעוד כלל האזרחים בישראל נדרשים לשלם מס בשיעור של 25% על רווחי הון, גמלאים פטורים מכל תשלום מס עד לסכום שנקבע בחוק.

 

זכאות להטבת מס תלויה במספר גורמים, כמו סטטוס עבודתך. מעל 78,233 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות להטבת המס, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל בדיקת זכאות להטבת המס על ידי בחירת קבוצת סטטוס עבודתך:

 

הזדמנות לשפר את מצבם הכלכלי של הגמלאים

סעיף 125 ד’ לפקודת מס הכנסה הוא עוד צעד חשוב לקידום המדיניות החברתית בישראל, במסגרתה מקודמים מהלכים שונים להבטחת קיומם של הגמלאים ולשיפור מצבם הכלכלי. זאת משום שעם הפרישה, מקורות ההכנסה של הגמלאי יורדים באופן ניכר, על אף שהוא מקבל קצבאות שונות כמו קצבת אזרח ותיק וקצבה מקרן הפנסיה.

 

כדי להיטיב עם מצבם של הגמלאים, המדינה מעניקה גם הקלה משמעותית במיסוי. על פי סעיף 125 ד’, אדם זכאי לקבלת פטור על מס רווחי הון בין אם לבדו ובין אם כחלק מזוג, ואת ההטבה ניתן לממש מדי שנה. למעשה, מי שלא יממש את ההטבה בשנה אחת מוותר עליה.

 

סעיף 125 ד'
אדם זכאי לקבלת פטור על מס רווחי הון בין אם לבדו ובין אם כחלק מזוג

 

המשמעות הכלכלית של סעיף 125 ד’

מאז שנת 2003, כל מי שנהנה מרווחים על חיסכון, מכירת ניירות ערך או כל כלי פיננסי אחר – מחויב בתשלום מס. תשלום זה עומד היום על שיעור של 25% מהרווח הריאלי, בעוד סעיף 125 ד’ קובע פטור מלא עד לסכום התקרה. בפועל מדובר על חיסכון של אלפי שקלים מדי שנה, שכן זוג אשר מרוויח 20,000 שקלים בשנה אחת על מכירת ניירות ערך, מחויב טרם גיל הפרישה במס בשיעור של 25%, כלומר 5,000 שקלים.

 

מנגד, זוג שהרוויח סכום זהה לאחר גיל הפרישה פטור מתשלום מס על 16,321 שקלים, ואת 25% האחוזים ישלם על היתרה, כלומר על 3,679 שקלים. במילים אחרות, המס שישלם הזוג עומד על סכום של כ-920 שקלים בלבד, ומכאן שגובה ההטבה למעלה מ-4,000 שקלים.

 

מימוש ההטבה בפועל

ההטבה עצמה ניתנת במעמד מימוש הרווחים, ולא בעודם “על הנייר”. אם כן, רק לאחר שחרור תוכנית החיסכון ניתן לנצל את ההטבה מכוח סעיף 125 ד’, ולחסוך אלפי שקלים. אם גם אתם זכאיים להטבה, מומלץ לפנות בהקדם לבעל המקצוע שיסייע לכם לממש את ההטבה המגיע לכם. יועץ המס או נציג רשמי ובעל סמכות אחר (כמו סוכן ביטוח פנסיוני או מתכנן פיננסי). כך תוכלו לתכנן את הדרך הטובה ביותר לנצל את ההקלות שמגיעות לכם, כדי שתוכלו לחסוך אלפי שקלים מדי שנה.

 

זכאות להטבת מס תלויה במספר גורמים, כמו סטטוס עבודתך. מעל 78,233 ישראלים כבר ביצעו בדיקת זכאות להטבת המס, זה לוקח פחות מדקה ורק צריך לענות על מספר שאלות בסיסיות.

 

ניתן להתחיל בדיקת זכאות להטבת המס על ידי בחירת קבוצת סטטוס עבודתך:

 

 

זכאות להטבת מס
עינת מילר
האם אתה זכאי להטבת מס?
בחר את קבוצת גילך לבצע בדיקה